Zadanie;
1. Kim była Ada Byron?
1. Augusta Ada King, hrabina Lovelace (ur. 10 grudnia 1815, zm. 27 listopada 1852) –matematyczka i informatyczka głównie znana z tego, że opisała mechaniczny komputer Charlesa Babbage'a, tzw. maszynę analityczną. Obecnie uważana jest za pierwszego programistę - tworzyła programy dla maszyny Babbage'a, która jednak nie została dotąd zbudowana.
10 grudnia 1980 r. Ministerstwo Obrony Stanów Zjednoczonych zatwierdziło opis nowego języka programowania nazwanego Ada.
2. Czego dotyczy problem akwizytora?
Chce on znaleźć najkrótszą drogę od startu do mety, prowadzącą przez wszystkie miasta. Podczas korzystania z GPS.
3. Jak dzielimy sytuacje problemowe ze względu na liczbę dostępnych danych początkowych?
1) Sformułowanie zadania.
2) Określenie danych wejściowych.
3) Określenie celu, czyli wyniku.
4) Poszukiwanie metody rozwiązania, czyli algorytmu.
5) Przedstawienie algorytmu w postaci:
opisu słownego
listy kroków
schematu blokowego
4) Poszukiwanie metody rozwiązania, czyli algorytmu.
5) Przedstawienie algorytmu w postaci:
opisu słownego
listy kroków
schematu blokowego
listy kroków
schematu blokowego
jednego z języków programowania
6) Analiza poprawności rozwiązania.
7) Testowanie rozwiązania dla różnych danych - ocena efektywności przyjętej metody.
schematu blokowego
jednego z języków programowania
6) Analiza poprawności rozwiązania.
7) Testowanie rozwiązania dla różnych danych - ocena efektywności przyjętej metody.
4. Jakie możesz wymienić etapy metodycznego poszukiwania rozwiązywania problemów początkowych?
Musi być poprawny, skończony, jednoznaczny, szczegółowy i uniwersalny.
6. Jaki problem nazywamy problemem plecakowym?
Chodzi o optymalne wybranie elementów z dostępnego zbioru, tak aby ich sumaryczna wartość był jak największa i jednocześnie zmieściły się w plecaku.
7. Co to jest algorytm niedetermistyczny?
Są to algorytmy losowe, czyli takie, w których w pewnym w etapie wprowadzamy element losowości.
8. Na czym polega rekurencyjny schemat postępowania?
To pewnie sprytny sposób definiowania rzeczy, gdy w treści definicji używamy tego samego pojęcia, które definiujemy (np. jeśli nie wiesz jak obliczyć potęgi 2 do 8, wyznaczasz potęgę 2 do 7 i pomnóż przez 2).
9. W jakich sytuacjach stosujemy podejście heurystyczne podczas poszukiwania rozwiązania problemu?
Kiedy chcemy zdobyć nową wiedzę lub ją systematyzować.
10. Jakie są zasady poprawnie przeprowadzonej burzy mózgów?
ZASADY BURZY MÓZGÓW
Metoda polega na postawieniu przez prowadzącego pytania lub zagadnienia. Praca składa się z trzech etapów:
I. Wprowadzenie. Przede wszystkim, nauczyciel przygotowuje uczniów do zrozumienia problemu, który mają rozwiązać (może to być wykład, pogadanka, praca z tekstem). Zadaniem nauczyciela jest także zapoznanie uczniów z zasadami uczestnictwa w burzy mózgów. Należy zwrócić uwagę na następujące reguły:
- Każdy uczeń ma prawo zgłosić dowolną liczbę pomysłów.
- Ważna jest liczba, a nie jakość pomysłów.
- Pomysły nie mogą być przez nikogo oceniane, krytykowane i komentowane.
- Można korzystać z wcześniej zgłoszonych pomysłów, zmieniać je lub rozwijać.
- Nie notuje się autora pomysłu.
- Pomysły mogą być najbardziej śmiałe i niedorzeczne.
- Głosu udziela prowadzący sesję.
- Pomysły powinny być notowane na tablicy, ewentualne w zeszycie (wybieramy sekretarza)
W innym wariancie, aby zapewnić pełną anonimowość i nieocenianie, pomysły zgłasza się na osobnych kartkach. Sekretarz (uczeń) grupuje kartki według koncepcji rozwiązań.
II. Zbieranie pomysłów. Uczniowie podają pomysły rozwiązania tego problemu. Sesja trwa 5 - 15 minut. Jej koniec wyznacza wyraźny spadek liczby zgłaszanych pomysłów lub decyzja nauczyciela, że zgromadzony materiał wystarczy już do dalszego prowadzenia lekcji i rozwiązania problemu.
III. Analiza pomysłów.. Ocena rozwiązań następuje dopiero po zgloszeniu wszystkich propozycji. Następuje dyskusja na temat każdego rozwiązania i jego ocena. Uczniowie wspólnie z nauczycielem wybierają najtrafniejsze rozwiązania problemu postawionego przez nauczyciela i uzasadniają swoje stanowisko. Najlepsze rozwiązanie zostaje wprowadzone w życie i sprawdzone pod względem efektywności.
1. Zapisz za pomocą algorytmu sposób obliczania ciężaru o znanej masie na:
- Ziemi
- Księżycu
- Marsie,
- Wenus.
b) Księżyc- odszukaj: jaka jest masa Księżyca i jego grawitacja;- podstaw wartości do wzoru Fg=mg- m=masa, g=grawitacja- wykonaj obliczenia wynik podaj w niutonach g=1,622 m/s²
c) Mars- odszukaj: jaka jest masa Marsa i jego grawitacja;- podstaw wartości do wzoru Fg=mg- m= masa a a g= grawitacja;- wykonaj obliczenia wynik podaj w niutonacg=3,69 m/s²
d) Wenus-odszukaj : jaka jest masa Wenus i jej grawitacja;- podstaw wartości do wzoru Fg=mg ,- m= masa Wenus a g= grawitacja- wykonaj obliczenia wynik podaj w niutonach.g=8,87 m/s2
2. Zapisz algorytm pokazujący, jak przewidzieć własności obrazu uzyskanego przy wykorzystywaniu soczewki lub zwierciadła w zależności od długości ogniskowej i odległości ciała dla:
- zwierciadeł płaskich
- zwierciadeł wklęsłych
- zwierciadeł wypukłych
- soczewek skupiających
- soczewek rozpraszających
a) zwierciadła płaskie
obraz pozorny ,prosty ,tej samej wielkości
b) zwierciadła wklęsłe 1/f=1/x+1/y=2/|R
x-odległość przedmiotu od zwierciadła
y-odległość obrazu od zwierciadła
R-promień krzywizny zwierciadła
gdy x=2f powstaje obraz rzeczywisty ,odwrócony ,tej samej wielkości
obraz pozorny ,prosty ,tej samej wielkości
b) zwierciadła wklęsłe 1/f=1/x+1/y=2/|R
x-odległość przedmiotu od zwierciadła
y-odległość obrazu od zwierciadła
R-promień krzywizny zwierciadła
gdy x=2f powstaje obraz rzeczywisty ,odwrócony ,tej samej wielkości
c) zwierciadła wypukłe 1/x-1/y= 1/f
gdy x<f powstaje obraz pozorny ,prosty ,powiększony
d) soczewki skupiające
gdy x<f powstaje obraz pozorny ,prosty ,powiększony
d) soczewki skupiające
x>2f obraz rzeczywisty ,odwrócony ,pomniejszony
x=2f obraz rzeczywisty ,odwrócony ,tej samej wielkości
f<x<2f obraz, rzeczywisty ,odwrócony ,powiększony
x<f obraz pozorny, prosty, powiększony
Macie link do wszystkich prac domowych > http://twineer.com/18F5
OdpowiedzUsuń:D